2019年8月2日星期五

1038 長江基建集團 2014-2015 年股價大升之後......


上次 文章 寫過股價大升之後的走勢,實際情況又怎樣評估升幅及內在值關係?看看最新出業績的 1038 長江基建 二零一九年度中期業績,可以用來硏究一下。

十年派息資料從 MorningStar 找到,但好像和實際有分別,不知道是否匯率問題?

以上是十年股息,股息率及股價每年中位數的資料,以下是十年月線圖可以一起比對下。

1038 十年月線圖

由 2009-2012 年是升幅最大的年份超過 30%,雖然息率每年只上升 1x%,但因為之前有 8-10 厘息,所以估值是嚴重偏低。大升之後 2013-2014 年升幅放慢,而 2014 年息率更只有單位數。

不過股價沒有因為股息增長減少而放慢升幅,2015 年更升了 30%以上,唔通春江鴨知道增長見頂?可以看到拐點其實在 2016 年業績,之後的幾年股息也是少過 5% 增長,而股價四年來只是區間波動,沒有升幅。

因此如果 2015 年見股價起飛而買入的投資者,現在看來浪費了四年的機會成本,如果在高位追入,就算有息收,可能也未返家鄉。

再看歷年息率,如果剔除 2009-2010 年,息率由五厘多慢慢下跌到三厘多,變成回報不再吸引,相信要股價再起飛除非股息回復每年有 10% 以上增長。

那麼現在的建長江基建值得投資嗎?


可以從以下幾方面考慮:

  • 業績 - 剛剛公告的業續沒有增加派息,是由 2003 年以來第一次,相信很多投資者非常失望。以上面的理論相信股價還是在之前區間上落,股價短期應該有很大壓力,尤其是除淨之後;
  • 管理層 - 觀乎今次大公子沒有增加派息,他應該不太考慮股東的感受。市場應該對他也沒有什麼期望,由他接手長和系以來,整個長和系股價表現,市場應該是已經投了票。不過冇期望就冇失望,大公子會唔會突然諗通,做返啲市場受歡迎的事就不知道了;
  • 財技 - 上次向長和買入基建資產股權,其實只是左手交右手,為了盤數,相信這樣的安排,還會持續。最近又傳會分拆資產倫敦上市,會對股價有短期正面作用;
  • 匯率 - 因為英鎊現價是歷史低位,應該上升的空間比下跌大,而脱歐的影響今年會解決。因此看見英鎊回升,反而是最大趨化劑,如果股價還是在低位,應該有一定值博率;
  • 英國脱歐 - 其實對長建影响心理大過實際影響,反而大局已定可消除不明朗因素。

短期股價相信都冇運行,但應該 $50 邊會有值博率,因為可以博十月如果是硬脱歐反而是機會。正所為好消息出貨,壞消息入貨。脱鈎的不確定因素解除了,反而有利英鎊反彈,有利長建盈利,看看又中不中?

其實還有個原因點解長和系這幾年有波幅冇升幅,有次聽黃x英講,佢哋啲基金經理唔鐘意買長和系,因為覺得管理層對上市集團不公平,有好嘢就私人基金買,得 5 厘回報嘅投資就上市公司買,可想而知上市公司表現是怎樣?咁基金唔買,股價又點會升?不過你知黃生係金魚,講過啲嘢好快幾秒就唔記得。

記得之前有留言問長江基建只否藉得長期投資,如果要求每年 4-5% 回報,應該是可以的。但如果想有 10-15% 以上回報,暫時好像看不到會再次高速增長。以長江基建的規模,而大部份現有資産回報已經簽定,相信會有些困難。

還有如果買股票就是買管理層,阿 Victor 的表現暫時不合格,長和系是否值得投資就見仁見智了?

16 則留言:

  1. 放係倉底等幾年
    英國有排攪.

    回覆刪除
  2. 不能这样比,派息中位数跌了是由于市场利率跌了。再者从2013年到2019年,中电的派息增加比长江基建低不少,但股价升幅就比长江基建大很多。所以我想长江基建股价表现差是受英国脱欧的影响比较大。如果英国托欧落实了,长江基建反弹的机会会很大。

    回覆刪除
    回覆
    1. Well,息率跌是因為股價上升快過股息上升速度,只是數學算式,不用市場利率那麼高深。
      冇一種方法是百分百可套用所有股票,好多人看股票只看到一隻大升,就以為全部都是這樣,不斷提那一隻,就忽略了其實其餘99隻走勢有升有跌。
      除了中電,還有什麼例子,煤氣、領匯、地鐵,二千隻股票你數到幾多隻? 而且不排除它們好像以上情況,如果派息跟不上,走勢之後幾年就是這樣。

      刪除
  3. 估計今年做定期回報都好過買股票 哈哈

    回覆刪除
  4. 無忌兄今次出大招,十年派息資料也找了出來。好嘢!
    你是否有訂閱morningstar呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 冇呀,都係 free。gurufocus 有三十年 添,你好似有用呀?

      刪除
    2. 有用guru focus, 但佢港股做得唔太好,大快活業績出左成個月佢而家仲未update.
      之前試用Morningstar premium, 比較過gurufocus同morningstar 計出來的ratio有出入,不知誰是誰非。最攪笑morningstar取消試用,要打idd去美國先cut到,冇得online做。

      刪除
    3. 之前都俾錢用過 gurufocus, 其實是想用佢個 alarm service,但正如你講,啲數同 ratio 好似唔係好啱,時時 false alarm,所以用了一年就冇用。

      刪除
    4. 原來你係師兄,我申請左半年左右,最近幾個月才認真玩,其實幾好玩。佢個view功能幾有用,我add晒d地產股落去,可以一次睇曬佢地同歷史市帳率比較,即係一次過睇晒所有地產股做緊幾多折。另外,佢support都幾好,有問必答。

      刪除
    5. 咁 support 又真係幾好,不過玩咗一陣,找了一些股,之後好似沒有太大用處就 cut 咗。

      刪除
  5. https://www.google.com.hk/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN1SU133

    Ofgem係官方機構,如果真係price cut,對差唔多有一半業務係英國既長建黎講,影響一定大。

    長建既困局係organic growth唔夠、面對英國price cut、脫歐、外匯弱、收購難

    呢一刻我覺得中電較好,起碼香港錢易賺,雖然中國同澳洲表現唔穩定,但印度前景增長應該唔錯

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實啲鬼佬係咁衰,自己做得唔好,就搵外國公司做。當見你做得好,有錢赚,就 cut 你 profit。

      中電都有咁嘅問題,這兩年升得多,今次業績又跟唔上,之後幾年可能有波幅冇升幅。 2007-2009 及 2011-2013 也試過這樣。

      刪除
  6. 想請教一下期權。如想在某低位入一隻股,但又不想白等,是否short put較好?風險為何?謝

    回覆刪除
    回覆
    1. 是的,只要 SP 的張數是你想入貨的數量,基本上是沒有風險的。

      不過要注意有些股票一張期權的股數,不等如正股一手數量,有時唔在意接咗好多貨返嚟。

      唯一風險是股價穿了行使價,但結算前升返上行使價,接不到貨,而之後股價一升冇回頭。

      刪除