2020年1月22日星期三

恆生指數 2020 年波幅預計分析


當上年 8 月份恆生指數跌到接近全年低位,即是由 4 月份全年高位 30280.12 跌了 4 個月到 24899.93,人人叫清倉的時間,寫了一篇文章 恆生指數高低重要嗎? 去分析恒生指數每年的平均波幅,估計恆生指數 2019 年收陽燭比收陰燭機會高

不過文章出街之後恆生指數也再跌多 4 日差不多一千點才止跌回升,然後才展開了 5 個月升浪,上升到今個月暫時高位 29174.92 共 4274.99 點。

唔知點解散户的記憶力通常都很短暫,當上個月及今個月大市上升,go go go 的聲音又出現,好似已經唔記得去年第一季大市上升之後,第二及第三季大市是怎樣下跌?當聽到黄x英及某 blogger 又講 FOMO,就好想講粗口........

時常說歷史是不斷地重演,但每次重演又總是有些不同,不過魔鬼永遠藏在細節中,只是可否發現得到,所以在年初又嘗試分析一下。


2019 年最終波幅只有 5383.25 點 21.62%,全年高位 30280.12 在 4 月份(第二季),低位 24896.87 在 1 月份(第一季)。

除了上一篇提過的幾個要點,再講 2 點對研究波幅好重要:
  1. 上一篇分析了恆生指數波幅由 4000-8000 點不等,通常大波幅是由頭升到尾或由頭跌到尾,而如果升,通常之前一年大跌,如果跌,通常之前一年大升。還有無論大升或是大跌,高低位通常在第一季,或是像 2011 及 2015 年延續上一季升勢到 4 月份,然後再大跌。
  2. 如果年波幅只有 4000-6000 點,通常走勢會非常反覆,好像 2019 年一樣。而高低位沒有在特定的季度出現,不過除了 2019 年例外,全年低位很少在 1 月份出現。
即是基本上恆生指數一年走勢不外乎是先高後低、先低後高或是反覆上落市三種。以上三種走勢,當然以先低後高最好炒,因為如果年頭下跌,通常投資者年初也有信心投資,然後希望買入等到年尾升值。

最難當然是先高後低,當年頭炒到興合合,通常投資者可能因為市況升得太快,倉位不是太重,當指數回調,便馬上想買入,怎知越買越跌,最後全年也是下跌,頂唔順 cut loss,之後就慢慢回升。

因此通常大市第一季上升,又其是大幅上升都唔係好事,而 1 月份就是全年低位是很少有的。當然凡事都有例外,睇下 2017 年就係由頭升到尾。

無論是那一種走勢,關鍵在於市場人士雖要波幅去實現盈利,直升 8000 點便賺 8000 點,上落 4000 點也是賺 8000 點,但那一種比較對大户有利,觀乎這 10 年恒生指數走勢,不難理解為何那麼少像 2017 年的走勢。

歷史就是這樣,最重要是今年走勢怎樣?


以上是恆生指數由 2010 年開始月線圖,其實都是 2 揀 1,究竟 2020 年似 2017 年或是 2011 年歐債問題之後的走勢?似 2017 年就是 8000 點大波幅,似 2011 年之後的走勢就是 4000-6000 點小波幅。

預測就要預計錯誤,2 揀 1 會傾向小波幅,原因是之前文章 恆生指數 vs 人民幣匯價 分析了人民幣對公司盈利的影響,而 2017 年大部份股份大升也是因為業績做好。但 2020 年貿易戰還有第二階段,看不到人民幣會有大升的因素。而且香港政治事件還沒有真正解決,也看不到恒指成分股入面嘅香港公司盈利會大幅增長。反過來説人民幣大幅下跌機會也相對地低。

如果以小波幅 5000 點計算,假設 1 月份已見全年高低位,以暫時高低位 27857.72-29174.92 計算,如果全年高位已見,低位大約 24174.92,如果全年低位已見,高位大約 32857.72。這個假設有可能嗎?低位已見當然好,但剛剛再加入武漢肺炎,可能性好低。至於高位已見,如果沒有武漢肺炎,筆者傾向恒生指數不會穿去年低位,但現在加上疫情,就很難説了。不過暫時結論傾向全年低位應該未見。

個人主觀覺得之前兩日跌 1000 點是好事,如果第一季便升上 30000 點之上,其實全年下跌風險更大。如果大市先跌 1000-2000 點到大約 26000 點然後再上升,全年會更加容易操作。當然投資永遠也是如履薄冰、戰戰兢兢地進行,下一篇再看看季度分析。

跟美股不同,恆生指數走勢就是那麼 tricky,除非跟到佢個 Beat,投資才會有進步。雖然好難,但當嘗試跟到第一次,就不難再跟到第二次。

今日是年廿八,傳統上是把去年唔好嘅嘢送走,作為投資者發現不好的習慣就應該戒掉,筆者就希望操作上股票走位可以處理得更爽快。

今篇文章應該是豬年最後一篇文章,因為之後兩日都要忙著辦年貨過年,所以預祝各位網友鼠年身體健康,財源廣進,新一年大家也心想事成。

12 則留言:

  1. 無忌兄,
    近來有個想法,波幅是大戶或現在AI機械人設計出來裝散戶的陷阱。股神有句名句,「如果和一班人玩撲克,而你不知道誰是水魚,你就是水魚。」。對散戶來說,長線投資應該OK,但短線風險會大些。

    回覆刪除
  2. 波幅好少人講,但你見我的文章時時都講,其實個核心上邊已經寫咗 "市場人士雖要波幅去實現盈利"。我自己抄股廿多年,係直到明白市場波幅,投資才開始穩定,但我花了差不多 20 年時間,因為冇人跟我講過、也沒有書可以學,而且之前跟本唔知道係咁重要。

    當明白了之後,就唔會再比市場氣氛牽著走,正如上面講"跟到個 Beat"。

    回覆刪除
  3. 我自認選股能力普通, 多數都係買工業或原材料股, 比較簡單易明, 加上它們行業好壞有一定周期, 令股價波幅更大, 好難會突然死亡.

    不過我同意買消費股, 如果選中既話, 真係長升長有, 不用頻繁換馬.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我見過很多選股高手,但投資回報不一定好。

      反而選股能力一般,可能只認識幾隻大藍籌,但有自己的一套操作,長期也有可觀回報。

      個人覺得要成功就要行自己的路,如果現有方法可行,不用再理會其他人。

      刪除
  4. 順祝無忌兄新年快樂! 身體健康, 龍馬精神!

    回覆刪除
  5. 無忌師兄 你講得好岩呀,因為我之前都睇過恒指既升勢多數都系先高後低 又或者先低後高比較多
    不過而家恒指好似都去唔番舊陣時2萬1-2萬3水平,低位呢兩年都系處於2萬4尾,呢兩年以香港業務為主既實業股基本上都無點大升過,反而中國優質股票節節向上.

    我睇過好多行業,不過睇黎睇去鍾意同有穩定既前景都系得D銀行同地產股票為主

    回覆刪除
    回覆
    1. 我會覺得以前市場外資參與比較多,所以市況一差就恐慌性拋售,但近年中資參與多了,應該對國內企業股值比較理解。

      恒生指數估值也是一個原因,以前估值是比較高,PE 可以上升到 15 倍以上,一下跌便可以很大幅度。但近年 PE 只有 8-12,估值比起其他市場非常偏低,下跌空間其實有限。

      陰謀論我會睇成其實這些都是政治,大國角力的因素,現在美國佬已經覺得受中國威脅,如果中國股市上昇50%或一倍,中國國力更加擴張,所以謂有不斷去打壓中國股市。看一看差不多增長率,盈利能力的企業,美國公司跟中國公司的估值是差天共地。

      香港市場小國內市場大,這是一定的,除了地產,香港還有什麼實業?但除了香港人,中國人,外國人對地產其實不甚熱衷,股值又怎會向上。

      刪除
    2. 呢1-2年我都以為會大跌市,因為見08年高位可以回調6成,15年大時代之後幾乎通街平貨,但好可惜當時財務知識嚴重不足,錯過了入市良機,呢1-2年見香港問題同埋中美貿易戰影響,以為會大跌,點知都唔系話太過犀利,之前自己計過下數如果恒指低位應該系可以見2萬2-2萬3左右.
      中國實業既股票的確好多,但系我個人偏向希望能夠有息派之餘股息又能夠有增長,如果以這個目標為前題就相信只有內房同公路股先較容易做到,當然實業股還有好多,例如保險 電信 但系要做到股息有增長同埋有約4里股息的確很少了. 如果以股價增長相信長遠應該系醫藥 科技軟件 為主

      刪除
    3. 我相信重點是估值而唔係點數,計數 20000 點是有可能,但機率是多少是另一會事。而個股跌幅又是另一會事,可參考之前的文章。上一篇文章已經指出,每年也有高低位,把握得到已經可以有可觀回報,但不斷期望更低位會出現其實有些不設實際。

      正如今次文篇指出像 2017 年的大牛市,其實十年來只出現過一次,但近幾年差不多每年也會有 gogogo 的言論,但每次也會有人相信。

      組合揀選的股票正是希望又有息收,又有增長,當然增長的定義就見仁見智。組合所用的一套篩選準則,每一行業也會有公司可以達到這標準,出來的結果不見得偏向了某一行業,有機會會分享一下。

      刪除
  6. 謝謝一路以來的分享。
    祝無忌兄及各位網友身體健康,萬事如意。

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝支持,祝師姐新年快樂、身體健康。

      刪除