2022年1月1日星期六

2021 年投資回報檢討

2021 年是投資生涯中比較特別的一年,所有投資或交易全部都是以自己比較熟悉的公司所組成,而且短炒的比例比任何一年也多,所以以交易的頻率可以說是多年之冠。結果呢...正所謂唔辛苦點得世間財,2021 年回報大約 20-30%。為何是一個區間,因為年頭投入資金比較少,相對輕倉,基本上前 9 個月,未試過投入超過本金 30%。但年尾市況到達了心目中的入市位,所以這幾個月不斷投入資金為 2022 年作準備。因此如果本金以年頭或年尾計就有了不同回報結果。回報多少不是重點(比起投資美股或是虛擬貨幣,只是個零頭),重點是這一年的操作是否可以複製下去,令到每年也可以有正回報。如果以今年大市由頭跌到尾也能夠做到正回報,暫時我會有信心以後也可以以相同的操作達到組合年年正回報。

2021 年回報由四種操作所造成:

7226 XL二南方恒科 一年日線圖

第一種操作係由三月開始短炒 7226 XL二南方恒科,嚴格來說這一年只是炒了 7 個月,因為 5-6 月以為市況會急速向下所以停止了炒賣。到 12 月只是挨打,回吐了一部份盈利,但買入了這些貨,相信會為 2022 年得到更高回報。從以上圖表,策略上只是把注碼分開了極多注,然後低買高賣。因為今年是下跌趨勢,所以只可以用極短線炒賣,而雖然每次盈利不多,但總盈利也佔了今年回報 20%。如果下年市況好轉,開始上升趨勢,就可以加多一些中線操作增加回報。基本上所有指數類 ETF 也可以實現以上操作,只要有適當波幅,不會急升、急跌就可以。因此這種操作應該歸類為指數炒賣,不一定只是短炒也可以中線持有。例如買入 2800 盈富基金,但就千祈唔好月供及長揸。

第二種操作就是期權 Short Put、Short Call,如果用 IB 買賣股票,其實做期權 Short Put 係完全沒有成本。好多人以為期權做 Long 可以以小博大,一贏就賺好多錢。但係我十多年操作期權認識的人中,從未見過有人做 Long 可以長期賺錢,反而做 Short Put 長期賺錢的就大有人在。Short Put 最怕就係一鋪清袋,所以只要唔大注,其實就唔死得人。我做的期權 Short Put,當然又係辛苦錢,多多 trade,而每次只賺幾百至幾千。至勝的原因係勝率,平均有 95% 以上,即係每 100 個 trade,只有 5 個 trade 要處理。因為分得散,注碼細,就算接了貨,也可以 Short Call 或走波幅反敗為勝。當然風險少,回報就少。例如有一百萬在 IB 買了其他股票,同一個倉用來做 Short Put、Short Call,如果保持 Current Available Funds 係 Net Liquidation Value 30% 以上,即係個倉要跌大約 30% 先 call margin。一個月做 Short Put、Short Call 大約可以有 0.5-2% 回報,不要少看這 0.5-2%,一年下來就可以有 12% 回報,已經比好多基金經理一年回報更高。今年無論近或遠權都叫做可以,沒有什麼過失,這方面盈利佔了今年回報 20%。

第三種操作就是中線買賣,當研究港股發現股票的走勢不外乎是升勢、跌勢和區間上落,大部份港股通常跌勢和區間上落的時間也比升勢長。升勢好多時可能只有數星期甚至幾日,只有極少數股票可以維持升勢幾個月而沒有一個深度調整。但跌勢通常是幾個月甚至以年計,之後還有漫長的整固期。所以長揸股票在港股市況係好難賺錢,反而中線操作,見好就收可能係更合理的投資態度。今年中線投資其實只有三隻股票,0688 中國海外、1093 石藥集團以及一隻美股,但盈利就佔了全年回報 50%。

第四種操作就是不歸類以上三種的買賣,例如其他股票、ETF 的短線買賣、期權 Long Call、Put、甚至期指、外匯、商品,etc。不過近年心血少,已經好少做這些買賣,總體來說這方面的盈利佔今年回報大約 10%。

以上就是 2021 年的總結,好明顯這一年的買賣已經不可以用投資來形容,而這些操作也不是大部份人所渴望的乜乜彿系、懶系,亦都冇得躺平,但係我有信心這樣的操作可以為我帶來以後每年也會有正回報。還有一個重點係以上操作絕大部分已經實現盈利,即是不是浮盈,有機會一個浪就歸零,我相信這也是能夠實現年年正回報的其中一個重要因素。

今年的展望會繼續以上操作,另外進行緊一個物業加按套現買債、基金、Reits 的現金流倉。希望除了賺辛苦錢,可以實踐下佛系、懶系、感受一下躺平的感覺,不過未成功有機會才分享。

如果覺得文章有用或值得支持,就請 like (like 的方法) 多啲啦!謝謝各位!   

11 則留言:

  1. 我都淨係做第二種做法, 成日俾人笑我得一招. 我冇所謂, 贏錢就得.
    不過選股係short side嘅重點, 要避開 crowded trade, 唔好人云亦云

    回覆刪除
    回覆
    1. 贏錢都比人笑?咁我寧願畀人笑多啲。

      選股當然係一個重點,這正正是 2021 年跟之前的分別,以前都鍾意抄功課,買下啲其他人推介的股票,但發覺輸多贏少。今年只集中在 108 隻有期權的股票中,無論正股或期權,短炒或中線都係在這 108 隻股票中尋找機會。結果 2021 年所選擇的股票準繩度比以前跟幾百隻股票高好多,差不多所有 2021 年買賣過的股票、期權,拉混都係賺。呢個肯定係 2021 年有正回報的其中之一個關鍵。

      其實只要贏到錢,那怕只炒獨沽一隻,也未嘗不可,第一種操作就是向這個方向發展。好多人輸錢,原因都係買入一啲自己唔熟悉嘅股票,但好多人都係不斷重複去尋找新股票投資,所以不斷奶嘢。其實最可靠的投資就是一直都可以比到回報你嘅公司。所以我以後也不用再理會其他人的推介或是今年有什麼主題的新聞,只買賣這一堆期權股票就足夠了。

      刪除
  2. "一隻美股 " 可否開名?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你真好嘢,咁都留意到。係 DVAX 一隻做疫苗助劑的小型股,我賺了一倍,淨下一半由得佢。但我每個月也會做佢嘅期權 SP、SC,超大波幅,同有成交,好好做。不過唔了解佢就最好唔好做,因為波幅太大,總之期權最好就係唔熟唔做。

      刪除
  3. 今年成績不錯呢。
    我呢排「靈感到」,感覺港股見底,成日想Long Call 2年後的2800,可惜我Cut左個報價系統,所以冇睇到。

    回覆刪除
    回覆
    1. 0688中國海外以前成日比人笑升得慢,但估唔佢咁硬淨。

      刪除
    2. 期權應該只得一年,如果做下年12月行使價 25.00 要 $1.42,我就覺得值博一般。富途有免費報價。

      0688 真是我的愛股,無論市差、市好都賺到錢,呢兩日全靠佢頂住個倉。

      刪除
    3. 牛牛真係有免費報價,謝謝。

      刪除