2019年11月5日星期二

組合資產配置


這幾日大市急升,大家組合應該有不錯的進賬。不過看見偉哥昨日 留言 大市急升,但係組合只增加了 0.7%,原因是組合現金比重頗高。有另一網友 留言 市升 400 個倉反而輸 180 蚊。其實之前已經寫了兩篇文章解釋原因 恆生指數 vs 個股走勢 (一) 及 恆生指數 vs 個股走勢 (二),如果而家係升市嘅初期,首先上升的應該是恒生指數或國企指數成份股及一些當炒的股份。

咁多年嘅投資經驗,其實噉嘅情況已經見過好多次。所以自己很多年前就想,究竟有什麼辦法可以去改進組合,避免市升但係組合就唔升嘅現象。當然最簡單嘅方法就係組合裏面有一半係指數成份股,而另一半嘅就係中小型股份。不過好奇怪大部份嘅散戶對指數成份股好似興趣不大,原因可能是大多數指數成份股一手嘅銀碼都是比較大,回報未必十分高,而操作上分注也比較困難,除非係月供。又或者買入指數成份股冇咩眼光可言,賺了也沒有什麼滿足感。

不過就算組合買入了一半指數成份股,但當到了升市的中後期,只有少數指數成份股能夠再創新高,大部份嘅指數成份股變成上落市,變相又會限制了組合的升幅,最後就想出了用期權加股票嘅組合。

第一因為大多數有期權嘅股票都係恒生指數或者係國企指數成份股,當買入這些股票的認沽期權,大市上升或牛皮也會收取到期權金。就算組合裏其他中小型股還在低位徘徊,也可以幫補到組合的資産。

第二因為期權係杠杆操作,所以不用額外資金就可以達到買入指數成份股的這個目的,解決了指數成份股回報未必高的問題。

第三期權係有時限,變相在一定時間內可以為組合帶來現金流,增加組合的購買力。

但係好奇怪,so far 咁耐我都冇見過其他人噉樣做,唔知道系乜嘢原因?或者可能大多數人對期權都唔係好熟悉,以為風險好高。其實任何產品風險都係自己控制,衹要唔 over short,基本上是很安全的。

7 則留言:

  1. 我對期權的了解是:那是對沖風險用的工具,本意並非對賭贏錢用的。
    而買賣之間會蝕手續費,所以除非眼光獨到,或者有能力做莊,不然長賭還是輸面大於贏面的。

    回覆刪除
    回覆
    1. 不過也是因為這樣的理解,所以沒有仔細研究過實際操作,所以其實只是夏蟲語冰而已。

      刪除
    2. 你指出的期權操作,主要是 long side 對沖現有的倉位,只是期權其中之一種功能。

      價值投資者時常説要學習巴菲特,而他喜歡買入很多優先股,最出名當然是金融海嘯時買入高盛優先股,賺了一大筆。其實原理跟 short put 期權差不多,不過優先股更可以賺息、賺價,所以不是單純和莊家對賭,只是各取所需。

      刪除
    3. 做 short 倉,在我而言只係set定價盤,跌到價買貨,升夠價出貨,期權金無論如何都代代平安,跌唔夠,升唔夠,照收權金,下月再黎....

      刪除
    4. 我都係 set 定盤,到就做,唔到就算。

      刪除
  2. 無忌兄,其實我都唔識期權交易的見笑見笑 哈哈 😄

    回覆刪除