2021年12月5日星期日

股市參與者普遍都患上失憶症

今年中港股市下跌,無論散戶、財演大叫放棄港股或大吹港股已死的大有人在。除了之前提過的黃x英,最近看到了胡x青文章 港股已死?,雖然文章已經是上個月初,不過經過今個月,相信佢嘅諗法會更堅定🤪。

但事實呢?其實只要攞幅圖嚟睇下(我都幾懷疑佢哋有冇睇圖🙄),港股是否已死已經有答案。

通常睇港股都係睇恆生指數或者 2800 盈富基金,今次就睇下啲鬼佬嘢,因為今次中國一連串收緊市場動作,連好多鬼佬都媽媽聲,例如 索羅斯,咁佢哋係唔係都集體失憶呢?

MCHI 年線圖

以上圖表是 MCHI ETF 追蹤 MSCI 中國指數,看看 10 大持股:

00700 騰訊控股 13.30%
09988 阿里巴巴-W 11.00%
03690 美團-W 5.31%
JD 京東 2.59% 
00939 建設銀行 2.31%
NIO 蔚來汽車 1.94%
02269 藥明生物 1.84% 
02318 中國平安 1.68%
NTES 網易 1.62%
BIDU 百度 1.61%

雖然叫中國指數,但頭十大科技股已經佔去持股 37.37%,不過都反影了科技行業近年佔了中國經濟一大比重。

雖然 ETF 只有 12 年歷史,只看陰燭由年頭跌到年尾的有 5 年,由年頭升到年尾的陽燭也是 5 年,但 10 年下來,ETF 也是持續上升。你話胡x青跟黃x英係唔係有失憶症,中國股市或者港股 10 多年以來的走勢也是急升、急跌。到下次港股急升的時間,他們多數又失憶,口中又變成 GoGoGo 了。但我哋作為散戶,甘心情願被市場、新聞、財演牽著走嗎?或是認清楚市場的走向,配合市場走勢進、出,去增加自己的投資回報?

除了 MCHI,FXI ETF 是另一隻 ETF 主要持有中國大盤股。因為持股比較平均,可能更能反影中國經濟,十大持股包括:
 
03690 美團-W 9.92%
00700 騰訊控股 9.00%
09988 阿里巴巴-W 7.44%
00939 建設銀行 5.90% 
09618 京東集團-SW 5.37% 
02318 中國平安 4.14%
02269 藥明生物 4.12% 
01398 工商銀行 4.10%
09888 百度集團-SW 4.01% 
09999 網易-S 3.35% 

FXI 年線圖

以上圖表是沒有復權,可以更加容易看到每年股價變化,10 多年來股價差不多是一年升一年跌,雖然也是上升,但上升幅度其實只是輕微。如果唔係失憶,長期在一個年升年跌的市場,會唔知道嗎?還會有港股已死的言論嗎?

至於漠視市場走勢;又唔睇圖去了解歷史波幅;喜歡只聽消息 GoGoGo 的時候就進場;死死死的時候就退場的大部份散戶,除了佢哋自己,還有什麼可以幫到佢哋?

當然如果你不喜歡這種走勢,認為美股更好,離開絕對是更好的選擇。但想係呢度食,又係呢度瀨嘅人,其實才是最可悲!
 
如果覺得文章有用或值得支持,就請 like (like 的方法) 多啲啦!謝謝各位!   

14 則留言:

  1. FXI及恆指 現價與2010年高位差不多 一個市埸十年原地踏步 今年還逆全球走向獨自股災

    回覆刪除
    回覆
    1. 那又如何?問題係在這樣的市場,怎樣長期能夠獲得合理的回報,才應該是投資者所關心的事。

      今年股災嗎?我就完全唔覺,以上已經表明,今年走勢也只是跟歷史走勢差不多,只係記唔記得的問題。

      刪除
  2. 支持。

    支持理據分析,唔似財演見勢跟風,而家d人跟風就似潮流話題,唔講下“港股已死”,就似唔識野。😅

    回覆刪除
    回覆
    1. 記住只有二成人可以在股海生存,圍爐死,定孤獨生係人的選擇。

      刪除
  3. 謝謝, 無忌兄, 又袋錢落我們袋了,thx.

    回覆刪除
  4. 升得高自然跌得深
    跌得深又會彈返高

    回覆刪除
    回覆
    1. 所以好奇怪啲人講到好似未見過跌市🤔

      刪除
  5. 回覆
    1. 今日又大平賣,祝師兄抄到底,我就買 ETF 算!

      刪除