2022年2月27日星期日

2022 年 2 月份交易回顧

本來想今個月寫多兩三篇期權操作,咁到咗月底回顧就會容易啲理解, 但自己越來越懶,而且當交易持續帶來盈利,就更加提唔到起勁去檢討。

2 月份開局不錯,因為 1 月尾 2 月頭 IV 上升,開出的期權也收到不錯的期權金,而且大市月頭上升,期權金收縮得好快。但其實 IV 在月頭沒有大幅回落,事後睇返當然知道點解,但事前要理解就要有豐富的想像力。雖然月尾大市因為俄羅斯烏克蘭事件急挫,回報唔見了一大截,本來月中預計回報跟上個月差不多,埋尾只剩下一半,有大約 2%,不過其實講真已經算非常之好。

可能大家會奇怪個市跌成咁都有正回報?看返上個月所做的期權:

0688 中國海外發展
0753 中國國航
0883 中國海洋石油
0981 中芯國際
1044 恆安國際
1093 石藥集團
1177 中國生物製藥
1336 新華保險
1810 小米集團-W
2202 萬科企業
2238 廣汽集團
2318 中國平安
2600 中國鋁業
2601 中國太保
2800 盈富基金
9888 百度集團-S

除了 1810 小米集團-W 創了 52週新低,基本上以上股份在今個浪都沒有再創新低,而且有很多股份還在近期高位徘徊。所以雖然整體倉位縮了水,但即月期權金就袋袋平安,因此又一次印證了我現行的交易系統是經得起考驗。

還有以上持倉其實曲線証明市況有可能正在築底:

1)指數下跌,但有大量股份沒有再破新低;
2)大市成交開始減少,之前文章 大市成交額對後市的啟示 有分析過,大市要見底一定要成交少,不是坊間以為的大成交上升才是見底;
3)雖然這樣說很涼薄,但近呢廿幾三十年,從來打仗大市下跌都係入市良機,因為通常打杖不會持續太耐,對市場沖擊只是短暫。而且打杖地點不會是什麼主要金融中心,所以對金融市場影響其實極之有限。

如果之後幾個月是上年跌市的整固期,走區間高賣低買應是不錯的策略。

2 月份第一類指數短炒又係做得非常差,科技指數 2 月份創了新低,越來越難炒,連幾千蚊都冇。反而 SP,SC 2800 盈富基金可以講一講,相信有好多投資者因為坊間的一些財演或甚至好多 blogger 也推崇而做了月供盈富基金,但我在之前文章也有講過其實這不是一個好的策略。其中一個原因是普遍人月供 2800 盈富基金是想就算指數不升,也可以收下息,但因為近年指數加入了大量科網股,所以息率越來越低,收息變成了非常雞肋。

大家要明白點解美股指數係咁升,但港股就多年唔多升?我哋知道其實指數的構成是由成份股所組成,而幾時把什麼股份納入指數,就是這個指數長期表現的關鍵。其實就好似基金經理選股加時機就直接影響了基金回報一樣,因此港股不是廢,廢的是恆生指數服務公司決策指數成份股變動的所謂專業人士。看看 0992 聯想控股三出三入,完美地高位追貨(納入成份股)、底位止蝕(剔出成份股),咁嘅操作手法,個指數又點會升。不過這些操作手法就是財演、傳媒最追捧的交易系統,咁月供 2800 盈富基金得唔得就自己諗🙄。

講返 2 月份一樣 SC 了 $24.00 及 $25.00,跟上個月一樣,高位去到 $25.16,本來又呻笨賺少咗,點知到月尾又唔使交貨。如果揸正股,沒有做期權,等收息,兩個月下來得過吉。2021 年 2800 盈富基金只派息 $0.67,現價息率 3 厘都冇。而我 1 月份 SC 收了大約 $0.2,2 月份因為 IV 高,收了大約 $0.48,兩個月收了 $0.68 比去年收到的股息還要多。

好多人都講現金流投資,多數係樓、債卷及 Reits 或股票收息,但用期權就相對少人講(多數人做 Long 食大茶飯)。但樓、債卷及揸股票收息都要 hold 住大量資金,只有期權可以每個月清而不需要投入大量資金,當然技術含量就要高啲,但熟能生巧,做多啲自然會識。而且記住投資市場只有少數人賺到錢,多人做的方法得唔得又係要自己諗。

第二類期權交易 - 暫時 3 月份開了以下股份,跟上個月一樣,現在 IV 高,有利 SP,但因為心急,結算前已經開了一些,所以又是捱價中。

0011 恆生銀行
0358 江西銅業股份
0688 中國海外發展
0700 騰訊控股
0883 中國海洋石油
0941 中國移動
0968 信義光能
0981 中芯國際
1044 恆安國際
1093 石藥集團
1177 中國生物製藥
1336 新華保險
1810 小米集團-W
2202 萬科企業
2238 廣汽集團
2318 中國平安
2601 中國太保
2800 盈富基金
9888 百度集團-S

另外美股期票比重越來越大,3 月份做了以下股份,但還是摸索中。

ARKF
ARKX
BOTZ
CWEB 
DVAX
FXI
ICLN 
MCHI

不過美股結算在每月第三個星期五,所以 3 月份期權全部在打杖前開了,有少部份已經入咗價,月尾要有接貨的心理準備。

第三類中線交易 - 本來 0753、1093、2800、0883、1044、2601、9888 都做了 SC 入咗價,諗住月尾交貨,整體回報就跟 1 月份差不多,怎知到尾只有 0753 及 1044 各一注被 call 走。雖然賺了少,但期權金就收哂。

3 月份因為有可能要調動資金,會隨時賣走手上持股,所有 SC 會暫停一個月。正股加期權的好處就是這樣,可以非常 flexible 不用長期把資金放在市場,其實變相減低了很多風險。因為當投資者把資金投入市場,就要面對市場波動的風險,投入越大,風險就越大。很多財演由其是黃x英最反對投資者清倉,但其實懂得清倉的投資者,才是最清醒的一群。試想想好似過大海,懂得割禾青的賭徒,先可以有錢買船飛返香港,長揸必贏其實是個謬論。

文章好似越寫越少,因為期權文章其實冇咩人睇,所以這些文章我也不知道可以分享到幾時,只希望有緣人可以看到有些領悟,對投資有幫助。

如果覺得文章有用或值得支持,就請 like (like 的方法) 多啲啦!謝謝各位!   

26 則留言:

  1. 可以教基本期權知識?想賺現金流,應用於內銀

    回覆刪除
    回覆
    1. 基本期權知識在網上有很多資料,如果我所寫的內容容易在網上找到,我想我也不會浪費自己時間去寫,也不想浪費大家時間去睇。

      各人有各人的做法,但我自己就不會以內銀做主要目標,因為 IV 細,收到的期權金不是太吸引。你見我 12 月還有做內銀,但這兩個月已經沒有。選擇股票期權 SP 跟選擇買入正股持有是有不同的考量,買入正股,當然想越升越好,但 SP股票期權最好是不升不跌,做完可以再做。如果升得太急,再做 SP,其實 SP 風險就不斷增加。好似近期內銀的走勢,因此我會選擇分散於不同版塊,多個不斷重覆去 SP 某一類特定股票。

      刪除
  2. 好少Blogger有期權分享,支持支持

    回覆刪除
  3. 多謝高手分享。長期支持,感謝。

    回覆刪除
    回覆
    1. 高咩手?唔輸死都偷笑,今個月奶嘢中😅

      刪除
  4. 我都學習緊用期權,多謝你的慷慨分享
    學到嘢呀

    回覆刪除
  5. 想問問你會係貼價,價外,還是價內開sp?

    回覆刪除
    回覆
    1. 三樣也有,不同情況,會有不同的考量。我的大前題是想接貨定唔想接貨。

      通常遠權多數係做價外,因為做得遠權其實都唔想接貨,只想磨時間,賺期權金。

      近權就三樣都有,睇當時股價跌到那個價位,有幾想接貨。通常下跌初期到達心目中的開始買入價,就做價外,希望再跌多些才接貨,買入價會更好。

      去到下跌後期,就可能用貼價。又或是去到好想先入一注,怕一反彈就入唔到,就用價內。其餘倉位多少、現金比重,市場開價合唔合理也會影響以上決定。不同人有不同考量,要試多幾次才知點樣做適合自己,冇一個特定準則。

      刪除
  6. 有事想請教:
    而家我有一張中海油嘅sp 0.4,現價1.67如果我唔想接貨嘅話呢rollover下兩個月1.86,有冇咩特別影響?除咗需要有按金?謝謝!

    回覆刪除
    回覆
    1. 假如是先平倉再開倉,應該冇咩影響,除非過咗按金要求唔比開新倉,如果唔係按金變化應該不大。

      不過如果係我,我會轉到 6 月份行使價 10.0,如果轉得好,可能轉到 9.75。只是差多一個月,就可以 roll down 個行使價,就算之後接貨都容易走得甩。還有到時如果還是入價,可以再 roll down 啲,希望最後可以平手走。

      如果 rollover 同一個價位,除非股價之後大升,走得甩嘅機會細啲。

      刪除
  7. 想請教吓你點樣計 IB leverage ratio ?
    我見有網友用 Securities GPV / Maintenance margin
    又有人用 Excess Liquidity / Securities GPV
    兩個數好唔同

    我暫時只係睇住 maintenance margin 個數唔可以超過某個水平

    回覆刪除
    回覆
    1. 我冇睇 IB 入面個 leverage,因為參考性不大,IB 會隨市況改 leverage, 風平浪靜時佢話比你聽 ok,但市況一波動佢就突然間爆升。所以睇佢個 leverage 好易奶嘢,我自己手動計槓桿,下篇文章會講下。

      Maintenance margin 我會睇,但最最最緊要係 Current Available Funds,貼近零,都好大機會爆倉。睇 Current Excess Liquidity 通常都已經太遲。

      刪除
  8. 剛看到師兄的blog,很高興見到多些人講期權
    我也喜歡做美股期權SP&SC
    師兄好似做一個月為主
    你對做一個星期(或少過)的SP點睇呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我冇做一個星期,應該可以考慮,因為美股近結算,通常 IV 都高,所以好值搏,但要有接貨準備,會研究下。

      刪除