2019年2月28日星期四

0023 東亞銀行 2018-12-31 全年業績


東亞銀行 (00023) 集團經營銀行及有關之金融服務,業務分為個人銀行、投資銀行及企業銀行服務三個類別。Sumitomo Mitsui Banking Corporation、Criteria Caixa, S.A及國浩集團有限公司 (00053) 是主要股東,分別持有股份佔總股本19.01%、17.30%及14.15%。

2018年度業績公告
http://www3.hkexnews.hk/listedco/listconews/SEHK/2019/0227/LTN20190227171_C.pdf


集團2018年全年經營收入增長7.0%,息稅折舊前利潤上升6.0%,息稅折舊前利潤率下跌-0.48至50.1%。歸屬於股東之溢利減少-30.4%。每股基本盈利港幣2.07元比對2017年減少-35.5%,末期股息每股$0.32加上特別股息$0.35共$0.67,全年股息港幣1.18元同比減少-7.8%。

如果撇除上年度已終止經營業務溢利,2018年每股基本盈利同比只減少-1.1%。


以上是東亞銀行2018年度業務按類分析,有以下可以主意:
  1. 淨利息收入按年上升9.5%,佔總經營收入75.9%。
  2. 香港銀行業務為最大收入來源,佔整體經營收入50.2%及佔整體經營溢利81.9%;
  3. 中國內地業務,佔整體經營收入28.9%及佔整體經營溢利7.4%;
  4. 國際業務,佔整體經營收入14.0%及佔整體經營溢利13.9%;
  5. 時常掛在口邊的中國內地業務,其實貢獻盈利十分少。雖然相比起2017年虧損,今年有盈利已經係比去年做得好。

公司基本因素



看看五年營運數據,收入這兩年開始上升,息稅折舊前利潤率有改善,不過今年加息放慢,生意應該比去年更難做。派息今年減少,投資者應該十分失望。但其實是管理層沒有處理好派息政策,去年派息相對2016年增幅太多,當今年業績不及預期,派息便不能夠跟上。


從以上五年財務比率,股東回報率一直維持在10%以下,是比較差的比率。淨息差有改善是亮點,而成本/收入比率控制在大約50%,也是合理。但可能因為淨負債/股東權益增加,所以不可以再增派股息。現金流一年正一年負也表示,集團管理比較差。

FORS 由上一年度12下跌到今年度3分,因為整體比率也轉差。

股票估值


東亞銀行2018年股價高低$24.2-35.45,低位$24.2是在12月份,高位$35.45是在8月份,週息率3.33-4.88厘,P/E 11.7-17.1倍。

預計2019年業績同2018年差不多,每股盈利及派息估計也是差不多。如果市場以五年平均息率高低 3.37-4.37厘交易,預計估值上下限便是$27.0-35.0,現價大約$27.35,預期週息率4.31厘,在估值偏下位置。

如果以五年平均 P/E 12.6-16.7倍計算,預計估值上下限便是$26.1-34.6,現價預期 P/E 13.2倍,在估值偏下位置。


從以上五年週線圖,股價五年來基本上只是在大型上落,只有波幅,沒有升幅。年高低平均波幅1.44倍計算,暫時今年高低位$24.0-30.8,很難説高低位是否已見。如果低位已見,向上目標價$34.6。如果高位已見,向下目標價$21.4。

(權益披露: 筆者於執筆時並未持有上述股票,但不排除將來會否持有上述股票相關權益)

6 則留言:

  1. 從以上五年週線圖,股價五年來基本上只是在大型上落,只有波幅,沒有升幅。五年高低平均波幅1.44倍計算,暫時今年高低位$24.0-30.8,很難説高低位是否已見。如果低位已見,向上目標價$34.6。如果高位已見,向下目標價$21.4。
    -----------------------------------

    呢隻股票真係唔睇好過

    回覆刪除
    回覆
    1. 不過都有利用價值,炒年波幅同期權,其實呢啲股好好炒,起碼唔會跌到死人。

      刪除
  2. 無忌兄,
    恆生中銀定位香港都夠做。佢現在定位大灣區,諗頭太大,反而要在香港控制成本。感覺第二代領導層能力麻麻地。
    之前$25果時有諗下佢,因為估值低同100周年,博特別息。而家FORS得3,今年加唔到息,銀行股前景麻麻,現價$27又唔係特別平,唔計特別息,Yield得3.0%,除淨後可能跌多一下。

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀,最好去到4厘才諗。所以我只做了期權,接貨大約$24.6,可能有一些值博率。

      FORS 去到極低其實好多時是機會,而且大行又出嚟講下,反而有些憧憬。

      如果真係比佢做到大灣區,可能之後又有炒作。而且中國業務今年有錢賺,會唔會下年可提供更多盈利,或是我諗多咗就之後先知。

      總之低位才考慮應該唔死得人掛。

      刪除
    2. $24.6,平到震!如果佢業績唔係咁差,你應該賺更多!

      刪除
    3. 唔係呀!期權啱啱做咋,4月份行使價$25.0收期權金$0.39,不過而家縮浄$0.23,再縮就平倉。

      刪除