2021年4月30日星期五

近期大量股份配股及大股東減持的啟示

之前 文章 用人民幣來預估恆生指數下半年走勢,不過比對資料只有六年,而且只經歷兩個浪,所以關聯性有待時間驗證。不過每次大市見頂回落,其實基本的 pattern 次次都差不多,只是歷史重演的時候是先知先覺還是後知後覺。

除了以盈利方向,大戶的動作也是一個非常重要的參考。

 

 
 



近期無論是大型、中型公司不斷的配售股份、股東減持畀到我們一些啟示嗎?記憶中去到這個數量的配股潮不是很多次,如果我哋翻查之前歷史,在高位配股潮之後,基本上每一次最後大市都是從高位回落,無一倖免。不過散戶對這些新聞好似冇咩反應,也不見得會有什麼對策。其實條數好易計,睇跌睇錯咗,大市繼續上升,最多賺少咗。但睇升睇錯咗大市跌係會輸錢。如果一生人之中每次跌市也沒有現金撈底,就真係要好好想清楚自己的操作。

散戶善忘,主要原因每當配股潮出現,傳媒總是不斷帶風向,令到一衆散戶放下介心,而不知不覺淡化了大市將會由高位回落的訊號。最多的評論是只看配股之後當日的走勢,如果當天股價守住了配股價,又或是不跌反升,往往便解讀為市場覺得配股價合理,不必看淡。但我哋知道香港是全世界莊家操控最嚴重的市場,短期走勢大戶想點都得。
 
另一種說法是很多配股也牽涉幾十億至百億的資金,你以為接貨個個係傻仔,大戶接得梗係有後著。Well,好多人唔知到香港莊家其實最叻係向下炒賺錢,而要向下炒也是要有貨在手。

不過無論故仔點樣作,信唔信才是重點。


以上配股也可以解讀成公司發展需要、股東私人原因,但建滔配股呢?稍有股齡的散戶應該也聽過張國榮,不是哥哥,而是建滔主席,而佢最出名就是神一般的操作,基本上已經多次佢將自己公司持股高位減持,然後之後低位增持,還有低位買入其他公司股份的輝煌紀錄。今次佢又減持,大家點睇?
 
2019 年傳媒的作用其實是一個好值得令人思考的問題,一些一直由傳媒帶風向的傳統投資方式,其實真的是長期最有效的投資方式嗎?無論所謂價值投資要長期持有股份、又或是長線投資收息類股份、又或是最新契媽式破壞性創新投資。遇著幾千點的跌市,除了清倉,又有那些股份會逆市上升,我自問就沒有信心可以找到。但一直以來,清倉這個字眼,有多少次出現在傳媒新聞中?

通常大市在高位派貨,也只是 3-6 個月,其實清倉、睇清楚、等一等有那麼難嗎?如果睇錯幾個月後就知道,到時追返,應該也不會太遲。但如果啱咗呢?記住投資永遠 timing 先至係最重要!

如果覺得文章有用或值得支持,就請 like (like 的方法) 多啲啦!謝謝各位!

14 則留言:

  1. 張國榮次次減持或增持, 他自己的公司如148, 1888都會順住佢個預期走向. 所以對建滔系是有一定啟示.

    現在成個市況很混亂, 上年一些新經濟股升到飛天, 舊經濟死晒, 今年起, 某一些舊經濟如一些周期股明顯好轉, 新經濟唔掂. 指數上舊經濟比重依然大, 我個人看法係大市再大跌的機會其實不高. 可能會維持不升不跌的市況一段時間.

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實大市不用大跌,只係跌到 25000,應該已經好多股票股價冇咗兩三成以上。好多新經濟股其實已經冇咗三成以上。如果用技術分析也可以找到好多見頂的徵兆,記憶中見頂之後從未試過橫行可以代替調整,怎樣也是有最終一跌,才慢慢回升。

      刪除
  2. 多謝無忌兄分享看法!以估值角度,25000應大概等同恒指PB=1.1都算抵買. 大戶應該不會咁狼 :-)

    回覆刪除
    回覆
    1. 25000 係最保守估計,通常大戶都唔會客氣😅

      刪除
  3. 回覆
    1. 我都發覺 blogspot 啲 theme 最近有啲問題,唔同 browser 或手機 set 咗 dark theme 出呢效果會唔同,但我唔識得點樣改善。

      刪除
    2. 背景好花x2
      謝謝無忌兄分享,其實因背景較花,閱讀文字時就會比較吃力,可把背景調教至半透明或再淺一點嗎?

      刪除
    3. 想問下,字體係咩色?

      刪除
    4. 我移除了背景,改了藍色字,希望好啲。

      刪除
    5. 非常好,現在看得很清楚了!

      刪除
  4. 非常同意無忌兄,大戶I絶不手軟

    回覆刪除