2019年9月13日星期五

Short Put 股票期權突然被行使 - 0386 中國石油化工


初初做期權 SP 最怕就係期權入價被行使,如果是其他券商,股票戶口跟期權戶口係分開,就要入錢入股票戶口去接貨。IB 會好一點,因為所有戶口係同一個 account,如果之前有預留現金,接貨系統會自動扣除,如果係 margin account,就算户口不夠現金,只要 margin 未爆,系統會自動借錢去接貨。

如果期權入價被行使是在結算日,還可以有準備。但有時會無端端未到期就被行使,通常發生在 deep in the money 嘅期權,因為時間值已經沒有多少。又或是除息前後,特別容易被行使。因此如果唔想接貨,很多時期權入價就可能要考慮搬倉,如果入價超過 10% 就開始難處理

上星期組合內的倉位 0386 中石化 2 張 12 月份行使價 $5.75 PUT 突然被行使,因為 IB 自動接貨,自己也沒有留意,今個星期才發現。接貨之後首先考慮想不想保留股票,如果想便不用理,又或是 SC 去減低接貨成本。

因為之前 $5.75 已經有倉位,所以今次決定不保留正股。在 $4.90 賣出正股,然後 SP 2020 年 9 月份行使價$5.75 PUT,收期權金 $1.12。Short 遠期的原因是行使價 deep in the money,只有遠期才有時間值,避免再被行使。至於行使價很多時有可能可以做低一格,咁返家鄉的機會更大。但今次只做返同一行使價,因為做了先發現下一格期權金也足夠 cover 正股所蝕。

另一個選擇是做返近價,但 short 的張數會加倍,好處是更容易升回行使價平倉走人,壞處是風險增加了,如果不幸地要接貨,就要預備更多現金。通常我都不會選擇這方法。除非是遠期沒有了之前的行使價,因為股價下跌,期權行使價會越出越低,才會考慮近價。

計一計數,之前期權金收 $0.40,所以接貨價 $5.35,賣出價 $4.90,即是蝕了 $0.45。新做 SP 收 $1.12 減去 $0.45,即是當期權金收縮到 $0.67,就可以補回賣出正股所蝕去的金額,如果計及所有交易費用,應該大約是 $0.63。通常這一些救倉倉位,返到家鄉就會平倉,之後再找機會做其他行使價。試過很多次,如果不平倉,之後又再跌回,然後又要再救倉,都有少少邪門。

心理上有些人會不願止蝕,想等正股升上接貨價才走人,好處是如果股票有息收,會加快返家鄉的時間,壞處是很多人 SP 時沒有想過接貨,所以未必有準備足夠現金,而且有時接貨是因為市況差,同一時間可能有幾個倉位要接貨,現金就會失去預算。

賣出正股再 SP 好處是不用 hold 住啲現金,而且由正股轉 SP,股價升跌一樣反影在期權倉位,只是 delta 關係升會升少咗,但跌也會跌少咗。如果因為市況差而接了很多貨,可以減少市況再下跌的賬面損失。壞處是如果正股有派息,股價要升更多才返到家鄉。還有因為越接近等價,時間值及 IV 轉變問題,有時正股升返行使價,但期權金未必收縮到可以平手平倉,變相返到家鄉但走唔甩。

坊間教期權通常都只係教你點做,講到期權幾咁容易賺錢,但奶咗嘢就唔知點樣做,或是又 long 又 short 救倉。我就覺得簡單就是美,越多腳,畀得越多差價跟手續費,最後又係同 IB 打工。記住只有 short,時間才是你的朋友

(權益披露: 筆者於執筆時持有上述股票相關權益,但不排除隨時減持)

8 則留言:

  1. 無忌兄,
    多謝分享SP的操作。之前看過有關期權的資料,知道期權有可能在到期前被行使。這樣突如奇來的行使,會使投資者失去預算,可能沒有準備足夠現金。估不到現實上,真的發生在你的身上。

    這篇文章分享了SP接貨後的可行的操作及相關的好處和壞處,很值得收藏和參考。

    自己最近幾個月都沒有SP,原因是想在底位買多些實貨。

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實接貨不可怕,只要唔好 overtrade,知道點 handle 就得,做多幾次,做法好 standard。

      最近反而應該狅做 SP,所以你見組合上個月爆哂倉,今個月就可以減了。因為一年只有一些時候值得做 SP,預備了一篇文章講解,下星期出。

      刪除
  2. 386最近走勢很不錯呢,又有油氣管分拆的消息加持,個人認為無忌兄走貨可能太早了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 386 已經是組合內最重貨的一隻股,只是買得太早了,價不太靚。今個月還有 4.7 SP 可能會接貨,而且上面解釋了,救倉跟普通倉位唔同,要分開的。

      刪除
    2. 對期權的認識有限,如無誤會,是因為需要維持資金周轉吧?

      夏蟲語冰,失禮了,哈哈。

      刪除
    3. 可以這樣説,有時接貨的股票未必真是想持有的股票,以今次例子是因為組合已經持有,但不想持股比重太多,所以要處理。

      但如果就這樣賣出止蝕,之後股價升跌都冇仇報。現在這樣處理可以拿回現金,然後個 倉位可以掃落床下底唔理住😝。以我多年經驗,賺返嘅機率有 90% 以上,除非最先個 SP 係好高位做。

      刪除
  3. 我都係九月10號被Assigned, 以5.25接左一注,不過冇似你咁沽出,直接當日現價買入多一注。

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈!估唔到有同路人,不過我個價差好多。

      刪除