2019年2月1日星期五

月供股票記錄 2019-01 (第1期)


話說2017年股票市況熾熱,2018年初家母及一友人就叫我幫佢哋買吓股票,想賺啲外快。咁當然唔會出出入入,買啲股放係到收息算。

一年過去,家母嘅倉位2018年居然賺了廿幾個% (主要是 6823 加上收息),而友人個倉出出入入多,反而只有十幾%回報 (主要是 0177及0576兩隻公路股)。

友人見市況差都賺到錢就心雄,想每月出糧撥出一部份月供股票,希望10年後可以靠收息過活退休。但我自己比較多炒年波幅令資產增值,不太適合友人。看見很多 blogger 也是朝這方向建倉,所以今次試下抄其他 blogger 嘅功課,睇下交唔交到差。

由一月份開始,每個月投入三萬蚊,去買不同的股票,所有股息會再投入。初期每月可能會買超過三萬,因為每隻股票手數不同,買突了下一個月填番條數。大多數人月供股票會先選擇某幾隻股票,然後每個月也買入特定金額,長期投資可算是平均買入法。

但我的做法有些不同和複雜些,我會每月揀選2-3隻不同股票買入,股票可以是現有倉位已經持有或是沒有,沒有上限多少隻股票,因為友人目標是收息過活,所以條件只是買入股票現價週息率大約有4厘之上。除了買入股票,也會賣出走位。還有如果揀選的股票有 option,會做 covered call 或用 short put 接貨。

每月只會月尾記錄一次,全部倉位在 IB,用 IB 佣金計算,因為 IB 交易成本比較平,而收息不用收手續費。如果係銀行,每次收息收30蚊,初期股息不是太多,收埋都唔夠畀銀行手續費。而且用 IB 做 covered call 或 short put 接貨方便好多。

股票買賣


今個月買入了3隻股票,大致如下:

1) 1052 越秀交通基建


第一隻股票是抄 Forest Capital 收息股收藏家,1052係佢最大持股。其實之前也有分析過 1052 越秀交通基建 2018-06-30 中期業績,但跌到五個幾唔記得買。

最近上廣東省旅遊經虎門大橋,其實車流量已經飽和及經常塞車。近期好多公路股急升,但 1052 升幅相對溫和,相信主要是投資者擔心虎門二橋今年通車或會影響虎門大橋收入。


  • 買入 2000股@$6.00=$12000
  • 以2017年全年股息 $0.36 計算,買入價週息率6.00厘。
  • 以 IB 預計 2018年全年股息 $0.38 計算,預期週息率6.33厘。
  • 下次業績公佈大約02/2019,除淨日大約16/04/2019,還有74日。

如果以五年平均息率高低5.40-7.29厘作估值,買入價在中間位置,其實不是太吸引。但中期息有增加是好的開始,而且月供就要搵嘢買下,再跌下個月便再增持。

2) 3399 粵運交通


呢隻股係睇 偉哥投資手札,風險可能好高,但其實派息呢幾年都幾穩定。中期業績就唔多好,偉哥都好似減持咗一半,所以其實有機會減派息。不過派息比率低,如果管理層有心派,係可以維持到。今年好似有機會上A股,唔知會唔會炒返轉。


  • 買入4000股@$2.90=$11600
  • 以2017年全年股息 $0.183 計算,買入價週息率6.31厘。
  • 以 IB 預計 2018年全年股息 $0.1849 計算,預期週息率6.38厘。
  • 下次業績公佈大約04/2019,除淨日大約12/06/2019,還有131日。

如果以五年平均息率高低3.29-6.71厘作估值,現價在估值偏上位置。但2014年曾經去過12.7厘,要跌可以有排跌。

3) 2388 中銀香港


見到 GOLD ETF (Billy講股) 係低位食咗一轉才後知後覺計下數,五年來派息都穩定,派息比率大約50%,要維持應該不難。現價可能高追,真係跌返落廿蚊,就每月買一注,咁今年就唔使再找其他目標。大股喎,衰咗同友人都有交代。


  • 買入500股@$30.00=$15000
  • 以2017年全年股息 $1.303+0.095 計算,買入價週息率4.66厘。
  • 以 IB 預計 2018年全年股息 $1.09 計算,預期週息率3.63厘。IB 預計應該冇包括特別息,希望今年也有。
  • 下次業績公佈大約03/2019,除淨日大約28/06/2019,還有147日。

如果以五年平均息率高低3.68-5.23厘作估值,假設派息同2017年一樣,買入價在中間偏上位置。52週高位$42.15,今年暫時低位$27.55,回調了34.6%。五年平均回調波幅大約31.1%,當然2015年就回調了44.2%,如果今次一樣即有機會到$23.5。

期權買賣


1) 2388 中銀香港


Covered Call 

  • 買入500股 2388 同時 short call 了一張4月份$32.00 call 收期權金 $0.50。 

💡:Idea 係收息要等到6月,如果3個月升到$32.00 連期權金$0.50(實收$0.462)。就算被 call 走,回報 $2.462÷$30.0=8.2%。即是本來這一筆資金期望年回報4.66%,現在三個月已經完成使命,可以留侍下次再找機會。

如果冇被 Call 走,就收多$0.462,唔好彩減派息也可以補返條數。

Short Put

  • Short Put 了一張3月份$29.00 收期權金 $0.43(個價做得唔靚),因為太遲做,2月份期權金太少,畀埋手續費得個吉,所以只有做多一個月。

💡:Idea 係反正平均成本法,我會傾向股價下跌就平均每月買入,多過每月特定一個日子買入。所以如果2月份 2388 跌到$29.0 就會再入,咁不如先收啲期權金幫補下。如果接貨,成本是 $29.0-0.43(實收$0.392)=$28.608。

風險係股價下跌到$29.00,但期權到期日升返上$29.00接唔到貨,咁到時如果股價在$29.392之下,也可以買入,之上就再睇下有冇其他目標。


2) 1658 郵儲銀行


想揀一隻內銀股,其實有很多內銀股息率都好吸引,但因為最近都升咗好多,所以可能要等一等。揀郵儲銀行因為升幅相對冇咁多,可能係息率冇咁吸引。而且揀收息股,最好有起碼五年穩定收息紀錄,但郵儲銀行只係得兩年。

雖然呢篇文章 博立 – Larry Hung x Michael Kan 已經係上年,去年郵儲銀行係最好嘅內銀股,咁估計今年應該都唔會太差掛 。

而且阿誠哥接貨都接到手軟 ELN失利李嘉誠再接郵儲行 ,我只係 short put 一手,應該唔死得人掛。



  • Short Put 了一張3月份$4.20 收期權金 $0.08(實收$0.0758),如果接貨,成本是$4.1242。
  • 以2017年全年股息 $0.168 計算,如果買入價$4.1242,週息率4.1厘。
  • 以 IB 預計 2018年全年股息 $0.171 計算,預期週息率4.15厘。
  • 下次業績公佈大約03/2019,除淨日大約10/06/2019,還有129日。

💡:Idea 係本來買入股票想收取股息$0.171,而到6月才有得派息,現在以2個月時間先收了$0.0758。而且就算現在想買入也沒有資金,所以可以說用了少少槓桿或是先洗未來錢。風險是股價上升最後買不到實貨,咁就到期後再 roll 到4月或派息前,希望可以收返$0.171完成目標。

第一個月操作大致是這樣,不計手續費用了$38640,即是下個月只淨下$21360。

(權益披露: 筆者於執筆時持有上述股票相關權益,但不排除隨時減持)

9 則留言:

  1. 無忌兄,
    這個倉好好玩,期待下個月的更新!

    回覆刪除
    回覆
    1. 回報4%,應該得掛,希望結果唔好咁肉酸😅

      刪除
  2. 係 IB 收息真係年慳唔少, 唯一可以同佢比拼既只有中銀香港既月供戶口.

    回覆刪除
    回覆
    1. 因為不是每個月也供同一隻股票,所以用不到這些服務。之前都有用揸打買賣,佣金平,但收息都要30蚊。

      刪除
  3. 0001 長和 目前市價真係值得博

    無極兄新年快樂 ^^

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝紫夜兄意見,會考慮長和,但開始想先分散,買多幾隻股票,長和一手金額比較多,而且暫時息率未夠4厘,預測可能差不多,但要等一等。

      刪除
  4. 你好,請問IB係咩軟件?謝謝

    回覆刪除